Handelsbetingelser

Handels betingelser

VIRKSOMHEDS OPLYSNINGER:


Tuluna Design
Nørregade 64 

6670 Holsted

Tlf.: 66 17 70 16
Mobil : 22 66 50 57
E-mail: salg@tuluna.dk 
Internet: www.tuluna.dk
CVR Nr.: 21196533 

Bank: Rise Flemløse Sparekasse 
Kontonr.: 0847 0000520969

IBAN: DK7908470000520969  
SWIFT: RISE DK 21 


AFTALEINDGÅELSE: 

Når du handler hos Tuluna og på Tuluna Designs internet butik (tuluna.dk) indgås en aftale om levering af nogle givne produkter.

Når ordren er afsendt og man har modtaget en endelig ordrebekræftelse anses aftale for værende indgået. 


PRISER: 

Alle priser hos Tuluna og i Tuluna Designs webshop (tuluna.dk) er opgivet i DKK inkl. dansk moms på 25%.

Momsbeløbet vil fremgå inden godkendelse af ordren.

Der tages forbehold for udsolgte varer, afgiftsændringer, trykfejl og udfra kommende prispåvirkninger. 


BETALING & LEVERINGSTID: 

Hos Tuluna Designs og vores internetbutik (tuluna.dk) kan der betales flere måder: 

For vores standard varer, med kort levringstid, på lager.

Kan du anvender online betalingsformer, fra Stripe og med disse kort:  Visa, Mastercard og American Express.

De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til Nets i krypteret form (SSL) som det kun er dig og Nets, der kan læse.
Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.
Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra tuluna-design.dk.

Med andre ord pengene trækkes først fra dit kort når varen er afsendt. Tuluna benytter et betalingsmodul med høj sikkerhed for kunden,
hvilket betyder at vi aldrig kan trække et højere beløb end det beløb du har godkendt i forbindelse med afslutning på handlen.
Endvidere betyder det ligeledes at vi kun kan trække beløbet én gang. Vi opkræver ingen gebyrer, når der betales med et af disse kort. Dog bliver pengene trukket på din konto senest 7 dage efter, du har lavet ordren, selv om der kan være 3 ugers leverings tid på varer, som ikke er på lager. (vi producerer dem selv, på systuen efterhånden)

Hvis varen er på lager, leverer vi inden for 1-3 hverdage



Du kan også vælge at betale med bankoverførsel. Handler du som privat kunde skal du i det tilfælde foretage indbetalingen før vi afsender varen.

Som erhvervskunde kan du vælge at købe varen og få tilsendt varen med en faktura som betales inden 8 dage efter modtagelsen.

Her skal du så vælge bankoverførsel, når du vælger betalingsform. Tuluna forbeholder sig i disse tilfælde ret til at foretage kreditvurdering på det handlende firma.

Offentlige virksomheder kan handle og få tilsendt varen uden forudgående betaling.

Fakturaen fremsendes elektronisk, og det er derfor nødvendigt at der oplyses EAN nr. i forbindelse med købet.

VIGTIGT omkring bankoverførsel: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor


Når du bestiller speciel syet til dine mål - så skal aldrig betale, før du modtager en faktura med en frist for betalingen anført

- her vil det også fremgå hvordan denne betales (kontooverførsel eller mobilpay)


OBS: 
Venligst gennemgå tilbud/ordebekræftelse, at alt er som aftalt/ønsket, før du klikker på accepter. 
(tilbud kan herefter IKKE ændres, i vores system) Så det er vigtigt at Du/I melder tilbage,
hvis der er noget som ikke stemmer overens i tilbuddet og vi kan få det rettet før ordren sættes i produktion.


Når du har godkendt/ accepteret ordren vil vi fakturere halvdel af ordrebeløb = 1.del betaling af ordre nr. xxxxx
(dog kun hvor total overstiger 1500,- kr.) Dette dækker materiale omkostninger 
(da disse når de er klippet eller købt ekstra hjem IKKE vil kunne bruges til andre)
Når "forud" betalingen er registreret på vores konto, vil vi straks gå i gang med at producere din ordre. 


For ny produktion vil leveringstiden herfra være ca. 6-8 uger.
Når din bestilling er færdig faktureres rest beløb på din ordre
Vi sender det herfra, når betalingen er registreret på vores konto.


For tilpasning af dit eget tøj er der 3-4 ugers leverings tid.

Dette, fra vi har modtaget tøjet, sendt dig en ordrebekræftelse, med forventet pris, og modtaget din accept.
Herefter udfører vi de aftalte tilpasninger og fakturerer når det er færdigt
Vi sender det herfra, når betalingen er registreret på vores konto.


LEVERING 

Tuluna Design sørger for levering med den ønskede fragtleverandør.
Diskret levering i neutral emballage. 
Prisen for fragt afhænger af vægten af de varer du ønsker at købe.
Vores system regner selv vægten ud, og angiver den korrekte fragtpris. 


FARVER PÅ PRODUKTERNE: 

Bemærk venligst at der grundet forskellige indstillinger af computerskærme,

kan være nuanceforskelle mellem de farver du ser på hjemmesiden,
og de farver vi leverer produkterne i. 


REKLAMATIONSRET:

Tuluna yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse,

vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen,
skal meddeles Tuluna Design indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Tuluna kan ikke stå inde for kvalitet, eller give garanti og reklamtionsret på dit eget produkt, som vi skal foretage tilpasninger på.

Når vi har ændret på dit produkt fra en anden leverandør,  mister du din normale fortrydelsesret, reklamationsret og garanti, der hvor du har købt dit produkt. 


REKLAMATION OG VARERETURNERING:

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:


Tuluna Design 
Nørregade 64

6670 Holsted 
Tlf.: 66 17 70 16
Mobil: 22 66 50 57
Email: salg@tuluna.dk



Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os.

For at ekspeditionen fremmes, så er det godt at vedlægge fyldestgørende informationer med pakken

- eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå,

kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Man kan med fordel skrive til os på salg@tuluna.dk og bestille shopreturn label (GLS),

som vil blive mailet til dig. (Her er det vigtigt at du har printer, så du kan printe label og tape på pakken)

Udgiften til denne vil blive faktureret, til dig eller modregnet i et evt. tilgodehavende, som du måtte have.


REFUSION:

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse,
kan der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel,
Tuluna Design har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.

Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform. 


FORTRYDELSESRET:

Hvis du vælger at fortryde et køb, dette gælder KUN for vores standard varer 

(dvs. dem du bestiller her, hvor du kan vælge direkte størrelse, uden at skulle udfylde et måleskema,
eller har bedt om at få foretaget ændringer i forhold til det oprindelige produkt, og tilpasninger af dit eget) 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan sende en mail til salg@tuluna.dk


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)



RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal herefter returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.


Returadresse:

Tuluna Design
Nørregade 64
6670 Holsted


Mærk pakken "Returvare" og vedlæg din faktura. 


Der er IKKE fortrydelsesret på varer, som er fremstillet til dine mål og dit personlige farvevalg.  

I disse tilfælde har vi også bedt om en forud betaling og når denne er betalt så frafalder din fortrydelsesret,
da dette dækker materiale omkostninger og disse kan IKKE bruges til andre, når de er klippet eller købt ekstra hjem. 


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


PERSONDATA POLITIK (GDPR)

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Der er flere måder vi behandler dine oplysninger i forhold til hvordan du er kunde hos
Tuluna design. delt op i forskellige punkter herunder:


Du har sagt ”Ja tak” til at modtage vores Nyhedsbrev over vores kontakt formular.


  • I forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev modtager vi dit navn og e-mailadresse. 
    Formålet med indsamlingen af disse oplysninger er at kontakte dig, når vi sender nyhedsbrevet til dig. 
    Modtagelsen og opbevaringen af dine oplysninger er derfor nødvendig for, at vi kan sende dig vores nyhedsbrev. 


  • Vi opbevarer dine oplysninger, så længe du er tilmeldt vores nyhedsbrev og sletter dine oplysninger, 
    når vi ikke længere har behov for at anvende dem til udsendelse af vores nyhedsbrev til dig. 
    F.eks. i tilfælde af, at du trækker dit samtykke til modtagelse af nyhedsbrevet tilbage. 
    Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form.


Du har fået taget mål og foto til at få lavet vores produkter speciel fremstillet til dig:


  • Når vi har leveret din ordre, gemmer vi mål, foto og produktions noter med det formål
    at du skal kunne genbestille og eller få lavet ændringer eller reklamere over produktet.
  • Medmindre at du har givet udtrykkeligt samtykke,
    vil de data vi opbevarer aldrig blive udleveret til tredjepart. 
  • Du kan til enhver tid, bede om en kopi af hvad vi har noteret på dit kunde/produktions kort.
  • Hvis du ønsker, at vi opdaterer, ændrer eller sletter personlige oplysninger, som vi har registreret om dig. 
    Ønsker at få adgang til de personoplysninger, der behandles om dig, eller hvis du har spørgsmål til ovenstående
    Kan du rette henvendelse til os på ved at skrive mail til salg@tuluna.dk eller anvende nedenstående kontaktoplysninger


Personoplysningerne registreres hos Tuluna og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på tuluna.dk er Lone Nielsen.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.

I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.

Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: salg@tuluna.dk


Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger.

Kan du kontakte Datatilsynet - https://www.datatilsynet.dk/


KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: Lone Nielsen på mail. bogholderi@tuluna.dk


Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


Alle eventuelle tvister skal afgøres ved retten i Esbjerg.
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.31.05.2019